loading...
دهياري روستاي تاريخي رتك
مهندس علي ايزدي بازدید : 9 پنجشنبه 21 فروردین 1393 نظرات (0)


امروز کشوری (آمریکا) که سردمداران آن دستانشان به خون انسانهای بی گناه آلوده است و هر روز در مسیرتولید سلاح های مخرب هسته ای گام برمی دارد، به بهانه های واهی مانع دستیابی ملت های جهان به دانش پاک و صلح آمیز هسته ای می شود.

دستیابی به فناوری صلح آمیزهسته ای، جزو حقوق مسلم کشورهای عضو پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای است، کشورهایی که در آژانس بین المللی انرژی هسته ای عضویت دارند و فعالیت های آنها زیر نظر کارشناسان این آژانس است و به طور طبیعی نباید مانعی در مسیر فعالیتهای علمی آنها وجود داشته باشد.

از دیگرسو آژانس بین المللی انرژی هسته ای موظف است این کشورها را در مسیر دستیابی به دانش پاک و صلح آمیز هسته ای حمایت کند.

باید بدانیم که منابع انرژی در جهان حتی کشورهای دارای سوخت فسیلی محدود است ضمن آنکه استفاده گسترده از این نوع سوخت ها برای محیط زیست انسانی ، گیاهی و جانوری خطرساز است و به همین دلیل برخی کشورها از جمله ایران برای جایگزینی این نوع سوخت و درپس گسترش برنامه های اقتصادی،علمی و بشردوستانه توسعه برنامه های هسته ای صلح آمیز را مورد توجه قرار داده اند.

اگر چه قدرتهای بزرگ جهانی با توسل و تهدید به سلاح هسته ای در گذشته و اکنون برای چپاول سرمایه های ملت ها پیشتازند اما در مقابل مردم و مسوولان کشورهایی دیگر از جمله جمهوری اسلامی ایران تنها به مقاصد بشردوستانه و خدمت به بشریت فکرمی کنند.

این راهم نباید فراموش کرد که قدرتهای بزرگ در فرآیند چانه زنی ها ، کشمکش های دیپلماتیک ، قراردادها و عهدنامه ها، گاهی مواقع حربه نظامی هسته ای را به رخ یکدیگر می کشند.

امروز جمهوری اسلامی ایران تنها کشور خاورمیانه و جهان است که با خوداتکایی در فناوری هسته ای توانسته با وجود همه تهدیدها و تحریم ها به باشگاه کشورهای هسته ای دنیا آن هم از نوع صلح آمیز وارد شود.

ایران اسلامی به عنوان یک کشور مستقل با تکیه بر آموزه های دینی اکنون به دنبال ارایه الگویی مناسب برای استفاده از علوم مختلف در جهان است ، علومی که بتواند به بشریت کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشد ، ضمن آنکه تهدیدی برای محیط زیست انسانی ، گیاهی و جانوری نباشد.

همچنین ایران اسلامی تنها کشوری است که با داشتن دانش هسته ای بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب ، تولید و استفاده از سلاح هسته ای را حرام می داند.

بی شک فناوری هسته ای، یک نوآوری علمی است و جنبه های مهم علمی ، پزشکی ، اقتصادی و صنعتی آن باید به خوبی دیده شود، از این رو است که ملت ایران برحق مسلم خود برای برخورداری از این دانش تاکید می کند.

دانش هسته ای که آثار آن در بسیاری از بخش ها از جمله پزشکی ، کشاورزی ، برق و صنعت مشهود است نباید به عنوان ابزار نظامی مورد توجه زورگویان جهان قرار گیرد.

موفقیت بزرگ هسته ای ایران، حاصل تدبیر و درایت مقام معظم رهبری ( مدظله العالی )، رویکرد هوشمندانه مسوولان و مقاومت و ایستادگی عموم ایرانیان در دفاع از حقوق مسلم خود و همچنین بی اعتنایی آنان به تهدیدات و تحریم های اعمال شده از سوی بعضی قدرت های بزرگ است.

بی تردید 20 فروردین، یادآور حماسه ای بزرگ است که می توان آن را روز حماسه علمی نامید چرا که فرزندان سرزمینی که سالها مورد تحریم و تهدید بوده اند امروز توانسته اند شایستگی علمی خود را به جهانیان نشان دهند.

اگر روحیه سلحشوری و حماسی ملت ایران در هشت سال جنگ نابرابر زبانزد عام و خاص در جهان شد، اینک تفکر علمی ایرانی در برسکوهای افتخارجهانی حرف اول را می زند.

رشد و شکوفایی علمی جوانان این مرز و بوم تنها به دانش هسته ای معطوف نمی شود بلکه در تمام عرصه ها شعارˈما می توانیم ˈ را به نمایش گذاشته اند.

امروز هوش و استعداد ایرانی در جهان مثال زدنی است و می رود تا در آینده نه چندان دورفرزندان این مرز و بوم، میهن اسلامی را به جایگاهی برسانند که حیرت و شگفتی دوست و دشمن دوچندان شود.

اینک فرزندان حماسه آفرین و دانش پژوی ایرانی به پشتوانه حمایت های مردم و مسوولان آنچنان در عزم خود برای پیمودن قله های افتخار علمی و فرهنگی استوارند که حاضر نیستند لحظه ای در رسیدن به اهداف معنوی و علمی درنگ کنند.

و سخن آخر اینکه درسال ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ باید به دور از بداخلاقی های سیاسی گام های به مراتب بزرگ برداشت و کشور را در عرصه های فرهنگی و اقتصادی به اهداف تعیین شده، رساند.

برچسب ها رتك , روس , روستا , روستا ي , 20 , فروردين ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 10
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 26
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 35
  • بازدید کلی : 354